1.Загальні положення
- Відкритий всеукраїнський фестиваль-конкурс молодих скрипалів «Мaestro dell`Arco» (далі – Фестиваль-конкурс) проводиться з метою широкої популяризації та сприяння подальшому розвитку музичного мистецтва України, підвищення професійної виконавської майстерності, імплементації національного музичного мистецтва у європейський контекст; міжнародної співпраці та просування мистецьких здобутків музичного мистецтва України через їх інтеграцію у світовий культурний простір; згуртування творчої інтелігенції, молодих музикантів, посилення професійних зв’язків з міжнародним культурним середовищем для створення позитивного іміджу та всебічної підтримки України у світі.
- Основними завданнями Фестивалю-конкурсу є:
– популяризація музичного мистецтва України;
– подальше просування музичної культури України та пропагування вітчизняної класичної музики у світі;
- естетичне та духовне виховання молоді на кращих здобутках світового й українського музичного мистецтва, формування творчої еліти України;
- виявлення, підтримка і допомога в реалізації творчого потенціалу найбільш обдарованих молодих виконавців;
- удосконалення виконавської культури молодого покоління українських музикантів, виховання конкурентоспроможності на світовій академічній сцені;
- розширення діапазону співпраці із світовою мистецькою спільнотою та зміцнення творчих контактів для подальшого розвитку всеукраїнського мистецько- творчого потенціалу у майбутньому;
- формування кадрового резерву високопрофесійних фахівців-музикантів;
- ствердження непересічної ролі класичного музичного мистецтва у формуванні сучасного виконавця та пропагування цінностей демократичного цивілізованого світу.
- Засновники та організатори Фестивалю-конкурсу
- Засновниками й організаторами Фестивалю-конкурсу (далі – Організатори) є:
- Театрально-видовищний заклад культури «Київський національний академічний театр оперети» (далі – Національна оперета України);
- Благодійна організація «Благодійний фонд «Мізерере» (далі – БФ «Мізерере»).
- Організацію з підготовки та проведення Фестивалю-конкурсу здійснює мистецько-концертний центр імені І. С. Козловського театрально-видовищного закладу культури «Київський національний академічний театр оперети» (далі – МКЦ ім. І. Козловського).
- Підготовку та проведення Фестивалю-конкурсу здійснює Організаційний комітет. До організації Фестивалю-конкурсу можуть залучатися державні підприємства, заклади культури й інші організації або органи державної та місцевої влади, а також міжнародні організації, у тому числі іноземні.
- Державні підприємства, заклади культури й інші організації або органи державної та місцевої влади, а також міжнародні організації, у тому числі закордонні, можуть здійснювати організаційну, фінансову та будь-яку іншу підтримку Фестивалю-конкурсу.
- Організаційний комітет Фестивалю-конкурсу
- Для підготовки та проведення Фестивалю-конкурсу утворюється Організаційний комітет (далі – Оргкомітет), склад якого затверджується головою Оргкомітету, визначеним Організаторами Фестивалю-конкурсу.
- До повноважень Оргкомітету належить:
- визначення загальної творчої концепції Фестивалю-конкурсу;
- визначення місця та затвердження термінів його проведення;
- визначення і подача на затвердження голові Оргкомітету складу журі Фестивалю-конкурсу (далі – Журі), умов проведення та програми Фестивалю-конкурсу;
- складання графіку проведення Фестивалю-конкурсу, розробка зразків інформаційно-рекламної продукції, дипломів, сертифікатів тощо;
- внесення змін до умов проведення та програми Фестивалю-конкурсу (у разі потреби);
- проведення рекламної кампанії;
- збір заявок від учасників і передача їх Журі Фестивалю-конкурсу;
- організація висвітлення у засобах масової інформації концертно-мистецьких та інших заходів, які проходять у рамках Фестивалю-конкурсу;
- виконання інших функцій для забезпечення проведення Фестивалю- конкурсу, не заборонених чинним законодавством України.
- У разі потреби за поданням Оргкомітету Організатори можуть вносити в установленому порядку зміни до Положення про Відкритий всеукраїнський фестиваль-конкурс молодих скрипалів «Мaestro dell`Arco».
- Члени Оргкомітету працюють на громадських засадах.
- Журі Фестивалю-конкурсу
- Оргкомітет обирає персональний склад Журі у кількості 5 – 7 осіб, до складу якого залучаються видатні діячі музичного мистецтва України (за їх згодою) та іноземних країн.
- Персональний склад і голова Журі затверджуються головою Оргкомітету.
- У залежності від досягнутих учасниками/цями Фестивалю-конкурсу результатів, Журі має право:
- присудити не всі лавреатські ступені;
- розділити лавреатство серед учасників (окрім Гран Прі і перших ступенів);
- присудити додатково другий або третій ступінь, якщо не присуджено відповідно перший або другий ступені;
- присудити спеціальні дипломи;
- відзначити найкращих викладачів та концертмейстерів;
- скорочувати програми чи припиняти конкурсні виступи учасників/ць за умови згоди всіх членів Журі;
- приймати рішення, якщо на його засіданні присутні не менше 3-х членів Журі.
- Рішення приймаються простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів Журі. У всіх невизначених ситуаціях вирішальний голос належить голові Журі.
- Офіційно оголошені рішення Журі є остаточними, обговоренню, перегляду або оскарженню не підлягають.
- Дипломи підписують голова та всі члени Журі.
- Учасники Фестивалю-конкурсу
- У Фестивалі-конкурсі можуть брати участь скрипалі – громадяни України та інших країн, віком від 15 до 25 років включно, які приймають запропоновані умови Фестивалю-конкурсу.
- Фестиваль-конкурс проводиться у номінації «Сольне виконання» у 2-х вікових категоріях:
І вікова категорія – від 15 до 18 років; ІІ вікова категорія – від 19 до 25 років.
- Вік учасників/ць Фестивалю-конкурсу враховується на день початку прийому заявок на участь у Фестивалі-конкурсі.
- Місце і час проведення Фестивалю-конкурсу
- Фестиваль-конкурс проводитиметься у м. Києві один раз у два роки, в червні, у два тури.
- І тур Фестивалю-конкурсу проводиться дистанційно (онлайн): відбуватиметься розгляд відеозаписів учасників/ць та проводитиметься відбір у ІІ тур Фестивалю- конкурсу членами Журі.
- ІІ тур Фестивалю-конкурсу проходитиме у змішаній формі (офлайн/онлайн) на базі МКЦ ім. І. Козловського за адресою: вул. Хрещатик, 50-Б, м. Київ.
- Умови проведення Фестивалю-конкурсу
- Участь у Фестивалі-конкурсі є безкоштовною.
- Учасники/ці Фестивалю-конкурсу забезпечуються проживанням та 2-разовим харчуванням.
- Кожний/а іноземний/а учасник/ця зобов’язаний/а задекларувати свій музичний інструмент при в’їзді в Україну. Якщо учасник/ця грає на орендованому інструменті високої вартості, він повинен мати відповідний документ, яким підтверджується право на його використання.
- Для участі у Фестивалі-конкурсі необхідно надіслати заявку в електронному вигляді, заповнену відповідно до встановленого Положенням зразка (Додаток 1), утекстовому форматі (DOC, DOCX) на електронну адресу Оргкомітету: kozlovsky_center@ukr.net не пізніше ніж за 1 день до початку І туру.
- Від кожного/ї учасника/ці Фестивалю-конкурсу заявка направляється окремим листом (файлом) з поміткою «На Фестиваль-конкурс скрипалів». У темі листа (файлу) мають бути зазначені П.І.Б. і країна учасника/ці Фестивалю-конкурсу.
- До заявки обов’язково додається пакет документів:
- заявка в електронному вигляді, заповнена відповідно до встановленого Положенням зразка (Додаток 1);
- одна кольорова фотографія учасника/ці 10х15 см (портрет) в електронному вигляді у графічному форматі (JPEG, JPG) належної якості;
- ксерокопія сторінки паспорта учасника/ці, що засвідчує його вік;
- ксерокопія диплома про музичну освіту або довідка з місця навчання/роботи;
- коротка творча біографія учасника/ці (резюме) у текстовому форматі (DOC, DOCX) (Додаток 2);
- ксерокопії дипломів лавреата інших конкурсних змагань (у разі наявності);
- скан-копії нотних матеріалів конкурсних творів у PDF-форматі;
- відеозапис виконання учасником/цею музичного твору або посилання (лінк) на відеозапис, завантажений на Youtube-канал.
- Заявка має бути заповнена українською або англійською мовами.
- Заявки на участь у Фестивалі-конкурсі, що надіслані невчасно, заповнені не за встановленим зразком або без повного пакету документів, не розглядаються.
- Під час проведення Фестивалю-конкурсу обробка персональних даних його учасників/ць здійснюється з урахуванням Закону України «Про захист персональних даних».
- Оргкомітет залишає за собою право на оприлюднення виступів учасників/ць у мережі Інтернет.
- Оргкомітет має право використовувати надіслані учасниками/цями інформаційні матеріали (окрім паспортних даних) для надання їх засобам масової інформації.
- Конкурсні вимоги Фестивалю-конкурсу
- Програма Фестивалю-конкурсу складається з двох турів (відбіркового і фінального) та заключного гала-концерту переможців.
- До участі у І турі Фестивалю-конкурсу приймаються 2 (два) музичні твори:
І вікова категорія –
- Й. С. Бах. Дві різнохарактерні частини сонати або партити для скрипки соло або фантазії Г. Ф. Телемана;
- віртуозна п’єса або каприс на вибір учасника/ці;
(тривалість – до 20 хв.); ІІ вікова категорія –
- дві контрастні частини сонати або партити для скрипки соло Й. С. Баха;
- В. А. Моцарт. Концерт (на вибір, одна частина з каденцією); (тривалість – до 20 хв.).
- Технічні вимоги до запису відеоматеріалу:
- відеозапис повинен бути створений не раніше, ніж за 6 місяців до дати подання заявки на Фестиваль-конкурс. Посилання на відеофайл обов’язково має бути підписане (П.І.Б. учасника/ці Фестивалю-конкурсу, країна);
- не допускаються відео з концертів або інших конкурсних змагань;
- не допускається відеомонтаж, за винятком випадків багатокамерної зйомки виступу, відеозйомка має бути виконана без зупинки і монтажу відеоматеріалу на нерухому камеру в природній акустиці приміщення. Відеозапис повинен бути високої якості;
- під час виконання твору на відеозапису має бути чітко видно постать виконавця/ці;
- відеозаписи допускаються у горизонтальному форматі екрану;
- будь-яка редакція звуку заборонена;
- допускається тільки живе виконання, можливо, у супроводі фортепіано.
- відеозапис подається тільки у вигляді посилання на відео на платформі YouTube й у налаштуваннях відео має бути встановлено збереження без обмежень доступу та часу зберігання;
- Журі залишає за собою право дискваліфікувати учасника/цю Фестивалю- конкурсу через порушення зазначених вимог.
- У ІІ турі беруть участь не більше ніж по 6 учасників/ць кожної категорії, які пройшли відбір у І турі.
- У ІІ турі учасниками/цями І і ІІ категорій виконуються музичні твори:
- концерт західно-європейського автора на вибір (одна частина з каденцією);
- п’єса українського композитора (ноти якого будуть надіслані всім учасникам/цям Фестивалю-конкурсу);
(тривалість – 20 хв.).
- У разі необхідності Оргкомітет надає учаснику/ці ІІ туру Фестивалю-конкурсу кваліфікованого концертмейстера/концертмейстерку на підставі заявки, поданої учасником/цею разом з пакетом документів.
- Учасники/ці, які пройшли до ІІ туру Фестивалю-конкурсу, у визначені Положенням терміни мають надіслати скан-копії нотних матеріалів творів, які вони будуть виконувати у ІІ турі, у PDF-форматі (для ознайомлення концертмейстером Фестивалю-конкурсу) на електронну адресу Оргкомітету: kozlovsky_center@ukr.net та обов’язково повинні мати з собою нотні матеріали своїх виступів.
- У разі необхідності Оргкомітет надає учасникам/цям, які пройшли у ІІ тур, час для репетицій із запрошеним концертмейстером/концертмейстеркою на сцені МКЦ ім. І. Козловського тривалістю до 20 хвилин перед проведенням ІІ туру Фестивалю- конкурсу.
- Усі твори у ІІ турі виконуються напам’ять.
- Для виступів учасників/ць передбачено обов’язкове дотримання дрес-коду: для учасників Фестивалю-конкурсу – вечірній концертний одяг (фрак, смокінг або темний костюм з метеликом), для учасниць – вечірня концертна сукня.
- Учасники/ці І туру отримують сертифікати учасника/ці від Організаторів Фестивалю-конкурсу.
- Учасники/ці ІІ туру нагороджуються дипломами лавреатів Фестивалю- конкурсу.
- Оргкомітет наголошує, що лавреати зобов’язані взяти участь у гала-концерті на умовах та у терміни, визначені Оргкомітетом.
- Порядок проведення Фестивалю-конкурсу
- І тур Фестивалю-конкурсу проводиться дистанційно у форматі онлайн- прослуховування творів, надісланих його учасниками/цями.
- Журі розглядатиме заявки учасників/ць, які відповідатимуть усім вимогам, та надіслані з повним пакетом документів у терміни, визначені порядком проведення Фестивалю-конкурсу.
- Результати І туру Фестивалю-конкурсу будуть опубліковані на офіційних сайтах Національної оперети України operetta.com.ua (на сторінці Фестивалю- конкурсу) і БФ «Мізерере» www.miserere.org.ua та у соціальних мережах:
- instagram.com/kozlovskyi_stage/,
- facebook.com/KozlovskyiArtCenter протягом 5 днів після проведення І туру Фестивалю-конкурсу.
- Учасникам/цям, які за результатами онлайн-прослуховування пройдуть у ІІ тур, буде надіслано лист-повідомлення від Оргкомітету на особисту електронну адресу, вказану учасником/цею Фестивалю-конкурсу у поданій ним заявці.
- Порядок конкурсних виступів у ІІ турі визначатиметься за черговістю дат надходження заявок на участь у Фестивалі-конкурсі від кожного/ї учасника/ці.
- ІІ тур Фестивалю-конкурсу відбуватиметься у змішаному форматі: онлайн- виступи – для учасників/ць, які братимуть участь дистанційно (з-за кордону), офлайн (публічні виступи) – для учасників/ць, які виступатимуть на сцені МКЦ ім. І. Козловського (вул. Хрещатик, 50-Б, м. Київ).
- Результати ІІ туру оприлюднюються на офіційних сайтах та у соціальних мережах, зазначених у п. 9.3. цього Положення, упродовж 1 доби після проведення ІІ туру Фестивалю-конкурсу.
- Не допускається у ІІ турі виконання творів, які було представлено на розгляд Журі у І турі Фестивалю-конкурсу.
- За результатами ІІ туру Журі обере переможців Фестивалю-конкурсу.
- Визначення переможців Фестивалю-конкурсу
- Виступи учасників/ць ІІ туру Конкурсу оцінюються Журі Конкурсу за 18-бальною системою.
- Критерії оцінювання:
- рівень технічної досконалості виконання і культура звуку;
- володіння інструментом;
- чистота інтонації і музична структура;
- складність твору;
- музикальність, артистизм;
- художня інтерпретація музичного твору.
- Рішення Журі щодо визначення переможців Фестивалю-конкурсу оформляється протоколом, підписаним усіма членами Журі.
- За рішенням Журі переможцями Фестивалю-конкурсу визначаються учасники/ці ІІ туру Фестивалю-конкурсу, які набрали найбільшу кількість балів у кожній віковій категорії та отримують:
- Гран Прі з врученням диплома, пам’ятних сувенірів від спонсорів Фестивалю- конкурсу і можливість взяти участь у заключному гала-концерті та виступити на сцені Національної оперети України;
- звання Лавреатів І ступеня з врученням дипломів, пам’ятних сувенірів від спонсорів Фестивалю-конкурсу і можливість взяти участь у заключному гала- концерті;
- звання Лавреатів ІІ ступеня з врученням дипломів, пам’ятних сувенірів від спонсорів Фестивалю-конкурсу та можливість взяти участь у заключному гала- концерті;
- звання Лавреатів ІІІ ступеня з врученням дипломів, пам’ятних сувенірів від спонсорів Фестивалю-конкурсу та можливість взяти участь у заключному гала- концерті;
- звання Дипломантів з врученням дипломів.
- Громадські, музичні, благодійні організації або спонсори Фестивалю- конкурсу, а також окремі видатні діячі культури можуть установлювати за власний рахунок спеціальні призи та грошові премії учасникам/цям. Нагородження ними обов’язково погоджується з Оргкомітетом і Журі.
- Гала-концерт та нагородження переможців Фестивалю-конкурсу
- Фестиваль-конкурс завершується гала-концертом, у якому беруть участь переможці ІІ туру та члени Журі.
- Гала-концерт відбуватиметься за участі оркестру.
- Під час гала-концерту оголошуються результати Фестивалю-конкурсу та проводиться урочиста церемонія нагородження його переможців.
- Фінансове забезпечення Фестивалю-конкурсу
- Фестиваль-конкурс є некомерційним заходом, вступний внесок за участь у Фестивалі-конкурсі не передбачається.
- Фінансування витрат, пов’язаних з організацією та проведенням Фестивалю- конкурсу, забезпечується його Організаторами.
- Витрати, пов’язані з проїздом учасників/ць, котрі є резидентами України, здійснюються за рахунок коштів організацій, що їх направляють, за власні кошти учасників/ць або в інший спосіб, не заборонений чинним законодавством України.
- Трансфер по території України для учасників/ць, котрі не є резидентами України, здійснюється за рахунок Організаторів Фестивалю-конкурсу.
- У разі виступу зі своїм концертмейстером/концертмейстеркою, всі витрати на його/її проїзд, проживання і харчування учасник/ця бере на себе або здійснює в інший спосіб, не заборонений чинним законодавством України.
- Витрати, пов’язані з діяльністю членів Журі, як професійних арбітрів, здійснюються за рахунок Організаторів Фестивалю-конкурсу.
- До підготовки та проведення Фестивалю-конкурсу можуть залучатися організації, благодійні внески, спонсорська допомога та інші джерела і надходження, не заборонені чинним законодавством України.
- Спонсори Фестивалю-конкурсу
13.1. Спонсорами Фестивалю-конкурсу можуть бути будь-які фізичні та юридичні особи, підприємства, установи, організації або органи державної та місцевої влади, а також міжнародні організації, які надають фінансово-матеріальну підтримку його організації і проведенню.
- Прикінцеві положення
- Консультації з питань щодо організації і порядку проведення Фестивалю- конкурсу та іншу додаткову інформацію можна отримати за телефонами:
+ 380 (044) 235 75 18, (096) 291 83 89 або за адресою: вул. Хрещатик, 50-Б, м. Київ (МКЦ імені. І. Козловського).
- У рамках Фестивалю-конкурсу може бути передбачено проведення майстер- класів членів Журі, роботу творчих лабораторій, інших заходів відповідно до специфіки Фестивалю-конкурсу, а також екскурсійне обслуговування його учасників/ць.
- За форс-мажору – дій обставин непереборної сили, незалежних від Оргкомітету (у зв’язку з дією воєнного стану в Україні тощо), місце і час проведення турів Фестивалю-конкурсу може бути змінено. У разі зміни місця і часу проведення Фестивалю-конкурсу оновлену інформацію буде оприлюднено на:
– офіційному сайті Національної оперети України www.operetta.com.ua (на сторінці Фестивалю-конкурсу);
- офіційному сайті БФ «Мізерере» miserere.org.ua та у соціальних мережах:
– www.instagram.com/kozlovskyi_stage/;